Navne
Byråd

Borgmester-exit og nyt job til ombrust kommunaldirektør: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

31. 03. 2023 - kl. 12:15
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Denne uges navneoverblik starter med en god nyhed for Fredericias tidligere kommunaldirektør Annemarie Zacho-Broe. Hun har nemlig fået nyt job som regionsdirektør i Region Sjælland og skal dermed stå i spidsen for regionens største arbejdsplads med 20.000 ansatte og et budget på 21 milliarder kroner.

– Annemarie Zacho-Broe er en samarbejdsorienteret, strategisk og innovativt tænkende leder, som både kan sikre kontinuitet og fornyelse i Region Sjælland. Annemarie skal fortsætte udmøntningen af regionens strategiske kurs og udvikling. Det bliver også et stort fokus for vores regionsdirektør, at sundhedsvæsnet i Danmark er under pres og udfordret på at rekruttere medarbejdere og nedbringe ventelister. Jeg er sikker på, at Annemarie kommer til at gøre en stor forskel for Region Sjælland, når vi i regionerne i de kommende år sammen med regering, kommuner og praktiserende læger skal lægge trædestenene for fremtidens sundhedsvæsen, siger regionsrådsformand Heino Knudsen (S) i en pressemeddelelse.