Unge
Arbejdsmarked

Nyt rejsehold skal hjælpe flere unge i uddannelse eller job

Børne- og undervisningsministerens har nedsat et rejsehold, der skal styrke og understøtte FGU’ernes samarbejde med den kommunale ungeindsats.

Ifølge børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S) er FGU et rigtig godt tilbud til at hjælpe de cirka 43.000 unge, der i dag ikke er i uddannelse eller job, videre. Foto: NEXT Uddannelse København

03. 11. 2023 - kl. 13:25
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S) har nedsat et nyt FGU-rejsehold, der lokalt skal styrke og indsamle viden om FGU-institutionernes samarbejde med den kommunale ungeindsats.

Målet er at hjælpe flere unge til at få det rette tilbud, så de kan komme videre i uddannelse eller job.