”Beskæftigelsessystemet er tudetosset bygget op i dag”

Beskæftigelse
Arbejdsmarked
Arbejdsmarkedspolitik

Både Dansk Socialrådgiverforening og HK Kommunal ser flere gode takter i KL’s udspil til et nyt beskæftigelsessystem. De tror ligesom KL på, at det vil gavne at rydde ud i regler og krav på beskæftigelsesområdet og give mere plads til faglighed. Men regeringen starter et helt forkert sted med en besparelse på tre milliarder kroner, lyder det.

Virksomheder: Udenlandske studerende er fremtidens arbejdskraft

Arbejdsmarked
Rekruttering

En ny analyse viser, at 100 af de største østjyske virksomheder klart ser udenlandske studerende som en vigtig nøgle til fremtidens arbejdskraft. Ifølge Frands Fischer (S), der er borgmester i Skanderborg og formand for Business Region Aarhus, er der ingen tvivl om, at international arbejdskraft har stor værdi for virksomhederne.

Ny social indsats i Viborg skal skabe helhed og bedre borger-relationer

Udsatte boligområder

Et nyt samarbejde på tværs af kommune og civilsamfund skal styrke borgernes kontakt til Viborg Kommune gennem et mere overskueligt system og stærkere fællesskaber.

Fire områder får 110 millioner til at investere i turisme

Turisme
Erhverv

Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse støtter fire turismeprojekter på tværs af landet med 110 millioner kroner. Projekterne skal via en ny og forbedret fysisk infrastruktur tiltrække nye private investeringer, og støttekronerne vækker lokal begejstring.