Arbejdsmarked
Rekruttering

Virksomheder: Udenlandske studerende er fremtidens arbejdskraft

En ny analyse viser, at 100 af de største østjyske virksomheder klart ser udenlandske studerende som en vigtig nøgle til fremtidens arbejdskraft. Ifølge Frands Fischer (S), der er borgmester i Skanderborg og formand for Business Region Aarhus, er der ingen tvivl om, at international arbejdskraft har stor værdi for virksomhederne.

Pressefoto

15. 11. 2023 - kl. 16:12
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

En ny Voxmeter-analyse blandt 100 af de største østjyske virksomheder viser, at knap 60 procent af virksomhederne ser udenlandske studerende som en del af løsningen på at rekruttere fremtidens arbejdskraft. Over 80 procent er villige til at ansætte udenlandske studerende.