Digitalisering

Regeringens nye digitaliseringsstrategi skuffer kommunerne på særligt ét punkt

Med en ny digitaliseringsstrategi er regeringen klar til at investere cirka 800 millioner kroner i udviklingen af en bedre digital fremtid for borgere og virksomheder. Det er positivt, at regeringen sætter retning, lyder det fra KL. Men det er uforståeligt, at kommunerne endnu engang ikke er tænkt ind i landets cybersikkerhed.

Foto: Colourbox

16. 11. 2023 - kl. 16:12
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

De kommende fire år sætter regeringen cirka 800 millioner af til at understøtte den digitale udvikling inden for syv udvalgte temaer. Sådan lyder det i en ny digitaliseringsstrategi, som regeringen netop har præsenteret. Strategien bygger videre på igangværende indsatser på området og har været længe undervejs.