Ældre
Sundhed

Ældreminister om fremtidens ældrepleje: Sammenhængen i sundhedsvæsnet er essentielt

Hvordan styrker man det nære sundhedsvæsen for ældre patienter og dets samarbejde med sygehusene? Det var til debat, da KL og Ældre Sagen onsdag præsenterede deres fælles udspil om trygge rammer efter udskrivelse fra indlæggelser og forebyggelse mod unødvendige indlæggelser. Og netop den sammenhæng kommer ældreloven til at behandle, lød det fra ældreministeren.

Ældreminister Mette Kierkgaard (M) kvitterede KL og Ældre Sagen for at byde ind med et udspil i debatten om det nære sundhedsvæsen. Foto: Martin Pedersen / Danske Kommuner

29. 11. 2023 - kl. 20:24
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Med et nyt udspil fremlagde Ældre Sagen og KL onsdag 13 forslag til, hvordan ældre fremover bør blive behandlet i det nære sundhedsvæsen.

En del af det udspil går på samarbejdet mellem det kommunale sundhedsvæsen og sygehusene, som ifølge KL og Ældre Sagen i dag er besværligt gjort af de nuværende regler, og som gør, at der går tid til spilde blandt medarbejderne.