”Vi bevæger os væk fra at være strategisk bestyrelse til at tage os af enkeltsager”

Socialdemokratiets frontfigur i Solrød, Jonas Ring Madsen, savner, at byrådet har det lange lys på. Det går ud over motivationen, når det hele drukner i småtterier, siger han.

Jonas Ring Madsen (S). Privatfoto

02. 10. 2023 - kl. 10:55
Tekst af Mads Brandsen

Der var flere konstitueringsaftaler i spil i Solrød efter KV21.

På en af dem stod Jonas Ring Madsens (S) navn, men den holdt ikke. Borgmesterposten endte hos Liberal Alliances Emil Blücher, og Socialdemokratiet måtte endnu engang indstille sig på den for partiet velkendte rolle: Som kommunens eneste reelle oppositionsparti. Sådan har det været i 70 år, og det hører man ikke Jonas Ring Madsen problematisere.