7 resultater

Statsministeren slår fast: Folkeskolen skal frisættes først

Skole
Frisættelse

Folkeskolen bliver det første område, der skal frisættes, sagde statsminister Mette Frederiksen (S) i sin tale til Folketingets åbning. Dét, selvom der i regeringsgrundlaget står, at ældreområdet står først for.

Statsministeren adresserede selv dét, der har provokeret i kommunerne

Økonomi
Budget

I ugevis har borgmestre tordnet mod regeringen, som vil give skattelettelser, mens kommunerne står overfor svære besparelser. Den problematik adresserede statsminister Mette Frederiksen (S) i sin åbningstale ved Folketingets åbning, og der er brug for at se på, om pengene kan bruges bedre, lød det.

Regeringen vil give udfordrede elever intensiv undervisning i dansk og matematik

Skole

Der er for mange elever, der ikke har lært at læse, skrive og regne ordentligt, når de går ud af folkeskolen. Derfor vil regeringen foreslå, at de mest udfordrede elever kan få intensiv undervisning på små hold.

KL-formand: Nu skal Folketinget have hovedet op af sandet og diskutere fremtidens velfærd

KL
Velfærd

Med det stigende antal ældre de kommende år og den voksende mangel på hænder, kan vi ikke regne med, at vores velfærdssamfund kan fortsætte uændret. Det er på tide, at Folketinget stempler ind og diskuterer grundigt, hvordan fremtidens velfærd kan og skal se ud, mener KL-formand Martin Damm (V).

Der mangler ilt i havene: ”Der skulle være gjort noget for 20 år siden”

Natur
Miljø

De danske have fattes ilt. Det fastslår en ny rapport. Miljøministeren kalder det alarmerende og peger på frivillige aftaler med landmænd om at mindske kvælstofudledningen. En borgmester tror ikke på frivillige aftaler, mens en anden bemærker, at det ikke kun er landbrugets skyld.

Overbelastning udløser sygemelding fra borgmester

Lokaldemokrati
Navne

Halsnæs-borgmester Steffen Jensen (S) har sygemeldt sig på grund af overbelastning.