Folketinget
Skole

Regeringen vil give udfordrede elever intensiv undervisning i dansk og matematik

Der er for mange elever, der ikke har lært at læse, skrive og regne ordentligt, når de går ud af folkeskolen. Derfor vil regeringen foreslå, at de mest udfordrede elever kan få intensiv undervisning på små hold.

03. 10. 2023 - kl. 14:11
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Folkeskolen fyldte store dele af statsminister Mette Frederiksens (S) tale, da Folketinget i dag åbnede.

Hun lagde ud med at sige, at hvis ikke hun var statsminister, ville hun gerne være skolelærer, men hun løftede også sløret for nogle af de elementer, der indgår i det folkeskoleudspil, regeringen præsenterer i næste uge.