6 resultater

Kombit-direktør: Kommunerne skal være en del af det nationale forsvar

Digitalisering

Kommunerne oplever stadigt flere forsøg på cyberangreb. Det risikerer at åbne en bagdør ind til hele det offentlige Danmark, frygter KL. Kombit-direktør Kristian Vengsgaard mener, at kommunernes systemer bør anses som kritiske og være omfattet af det nationale forsvar.

Minister om frisættelse af folkeskolen: Både Christiansborg og kommuner skal træde tilbage

Frisættelse

I næste uge præsenterer regeringen sit folkeskoleudspil, hvor især frisættelse bliver et nøgleord. Ifølge børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S) er det dog vigtigt, at Folketingets svindende rolle i folkeskolen ikke blot bliver overtaget kommunalt.

Regeringen lover penge til folkeskolen med nyt udspil

Folketinget

Med regeringens kommende folkeskoleudspil følger der penge med, lyder det fra børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S), der ønsker en praktisk skole med ordentlige faglokaler.

Borgmester går på barsel

Lokaldemokrati
Navne

Hvidovres borgmester Anders Wolf Andresen (SF) går på barsel i tre måneder. 1. viceborgmester Søren Friis Trebbien (K) er valgt som fungerende borgmester.

Overblik: Her vil regeringens lovprogram påvirke kommunerne

Børn
Skole

Regeringens lovprogram for det nye folketingsår indeholder love på alt fra skoleområdet til sundhedsområdet, som vil påvirke kommunerne.

Set & Sket: Pilotprojekt laver vådområde hurtigt

Digitalisering
Miljø
Natur

Et ”fast track”-vådområde, høje ambitioner for turismen og styrket samarbejde om robotter. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.