Lokaldemokrati
Navne

Borgmester går på barsel

Hvidovres borgmester Anders Wolf Andresen (SF) går på barsel i tre måneder. 1. viceborgmester Søren Friis Trebbien (K) er valgt som fungerende borgmester.

Foto: Hvidovre Kommune

04. 10. 2023 - kl. 11:58
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Frem til årsskiftet står den på flere timer med babysvømning og færre borgmesteropgaver for Hvidovre-borgmester Anders Wolf Andresen (SF). Han går nemlig på barsel frem til den 1. januar næste år. Indtil da overtager 1. viceborgmester Søren Friis Trebbien (K), idet han er valgt som fungerende borgmester.

– Jeg er enormt glad for at være hele Hvidovre Kommunes borgmester, men jeg glæder mig også meget til at skulle have fuld fokus på min datter Sofie. Tiden på rådhuset skal byttes ud med børnesange, babysvømning og hyggelige gåture med lille Sofie i klapvognen rundt omkring i Hvidovres gader. Og selvom jeg nok ikke kan slippe tankerne om kommunen helt, så er det en uvurderlig tid, jeg skal have med min datter. Det glæder jeg mig meget til, skriver Anders Wolf Andresen på Facebook.