Skole
Folketinget
Frisættelse

Minister om frisættelse af folkeskolen: Både Christiansborg og kommuner skal træde tilbage

I næste uge præsenterer regeringen sit folkeskoleudspil, hvor især frisættelse bliver et nøgleord. Ifølge børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S) er det dog vigtigt, at Folketingets svindende rolle i folkeskolen ikke blot bliver overtaget kommunalt.

Børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S). Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

04. 10. 2023 - kl. 12:17
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

– Christiansborg kommer til at træde et væsentligt skridt tilbage.

Det er planen for den danske folkeskole, lyder det fra børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S) til Danske Kommuner i ugen op til, at regeringen vil præsentere et nyt udspil, der blandt andet kommer til at byde på en længe ventet frisættelse af folkeskolen.