Skole
Folketinget

Regeringen lover penge til folkeskolen med nyt udspil

Med regeringens kommende folkeskoleudspil følger der penge med, lyder det fra børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S), der ønsker en praktisk skole med ordentlige faglokaler.

Mattias Tesfaye (S). Foto: Keld Navntoft/Børne- og Undervisningsministeriet

04. 10. 2023 - kl. 12:13
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

En presset økonomi og stigende udgifter er blevet en del af hverdagen i kommunerne. Det betyder mange svære prioriteringer, som også rammer den nære velfærd og dermed også skolerne.

I næste uge kommer regeringen med et nyt folkeskoleudspil. Udspillet handler først og fremmest om en frisættelse af kommunerne, men kommer også til at handle om at gøre skolen mere praktisk og at gøre mere for udfordrede elever. Og her skal økonomien følge med, lyder det fra børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S) til Danske Kommuner.