Byråd
Ledelse

Aarhusiansk rådmand indfører åbenhedstræning og vil slippe fejlene fri

Mere åbenhed og mindre nulfejlskultur. Sådan ser fremtiden ud for sundhed- og omsorgsområdet i Aarhus. Her vil rådmand Christian Budde (V) skrotte medietræning og i stedet indføre åbenhedstræning.

Foto: Aarhus Kommune

09. 10. 2023 - kl. 12:28
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Mange kommunale ledere har prøvet at få medietræning for at lære at skærpe deres budskaber. Men i Aarhus har rådmand for sundhed og omsorg Christian Budde (V) besluttet at skrotte medietræningen. I stedet skal der indføres åbenhedstræning.

Det har han besluttet for at få et bedre samarbejde med pressen og gentænke den måde, offentlige ledere og politikere tænker og handler på. Han mener nemlig, at medietræning lugter af hemmelighedskræmmeri og skjulte dagsordener.