7 resultater

Sættemøder om finansloven er skudt i gang: En milliard til kommuner og regioner er adgangsbilletten

Finanslov
Folketinget

Regeringens sættemøder om finanslovens forhandlingsreserve er tirsdag skudt i gang. Adgangsbilletten for Folketingets partier er, at man vil stemme for den ene milliard kroner, som regeringen vil sende til kommunerne og regionerne.

KL-formand glæder sig over udsigt til at blive inddraget i folkeskolens forandringer

Skole
Frisættelse

Der er gode toner i regeringens udmeldinger om det kommende folkeskoleudspil. Blandt andet vil den inddrage den viden og indsigt, der findes i skolerne, og det er sød musik i KL’s ører.

– Christiansborg kan gøre meget, men pilen peger også på os i kommunerne. Vi skal være villige til at gøre ting anderledes, for at kunne gøre det bedre, siger Thomas Gyldal Petersen, formand for KL’s Børne- og Undervisningsudvalg.

Rudersdal tager initiativer til at skabe større tryghed efter sag på folkeskole

Skole
Kriminalitet

Rudersdal Kommune tager nu initiativer til at skabe tryghed og undgå lignende sager, som den, der stadig er i gang på Søholmskolen, hvor en lærervikar er sigtet for at have begået overgreb mod en pige under 15 år.

Odense har succes med faste teams i ældreplejen

Ældre
Rekruttering

Mindre sygefravær, mere kontinuitet hos de ældre og højere kvalitet. Det er nogle af resultaterne fra Odense Kommunes forsøg med faste, tværfaglige teams i ældreplejen.

Virtuelle møder bliver mulige i hastesager

Valg
Lokaldemokrati

Mulighed for virtuelle møder, mere fleksibilitet ved brevstemmer og lokal beslutning om tabt arbejdsfortjeneste. Lovforslag vil modernisere og forbedre rammerne for valg og lokaldemokrati.

Ufaglærte 25-årige har ikke været i job eller uddannelse i en tredjedel af ungdommen

Arbejdsmarked
Erhverv

Ny Viden handler i denne uge om ufaglærte unge, betydningen af adgangen til offentlig transport og danske virksomheders bidrag til staten og kommunerne. Tips til rapporter, forskningsresultater, undersøgelser og analyser modtages gerne på viden@kl.dk.