Skole
Frisættelse

KL-formand glæder sig over udsigt til at blive inddraget i folkeskolens forandringer

Der er gode toner i regeringens udmeldinger om det kommende folkeskoleudspil. Blandt andet vil den inddrage den viden og indsigt, der findes i skolerne, og det er sød musik i KL’s ører.

– Christiansborg kan gøre meget, men pilen peger også på os i kommunerne. Vi skal være villige til at gøre ting anderledes, for at kunne gøre det bedre, siger Thomas Gyldal Petersen, formand for KL’s Børne- og Undervisningsudvalg.

Foto: Herlev Kommune

10. 10. 2023 - kl. 15:36
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Tirsdag var formand for KL’s børne- og undervisningsudvalg Thomas Gyldal (S) til folkeskolens topmøde på Peder Lykke Skolen på Amager.

Det var statsministeriet, der havde inviteret, og selvom Mette Frederiksen og de andre fra regeringstoppen ikke havde noget nyt med på indholdssiden af det folkeskoleudspil, regeringen præsenterer i morgen, var der alligevel noget at tage med sig fra mødet.