Skole
Kriminalitet

Rudersdal tager initiativer til at skabe større tryghed efter sag på folkeskole

Rudersdal Kommune tager nu initiativer til at skabe tryghed og undgå lignende sager, som den, der stadig er i gang på Søholmskolen, hvor en lærervikar er sigtet for at have begået overgreb mod en pige under 15 år.

10. 10. 2023 - kl. 12:29
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Rudersdal Kommune præsenterer i dag en række initiativer, der skal sikre hurtig og konsekvent reaktion ved mistanke om krænkelser på sociale medier på kommunens skoler og institutioner. Initiativerne skal også skabe tydeligere retningslinjer for medarbejderes ansvar og forpligtelser i denne type sager.

Det sker, efter at en lærervikar er sigtet for at have begået overgreb mod en pige under 15 år.