Finanslov
Folketinget

Sættemøder om finansloven er skudt i gang: En milliard til kommuner og regioner er adgangsbilletten

Regeringens sættemøder om finanslovens forhandlingsreserve er tirsdag skudt i gang. Adgangsbilletten for Folketingets partier er, at man vil stemme for den ene milliard kroner, som regeringen vil sende til kommunerne og regionerne.

– Jeg er sikker på, at partierne kommer med en masse ønsker, og dem lytter vi til, sagde finansminister Nicolai Wammen (S) tirsdag på et doorstep for pressen. Foto: Emil Nicolai Helms/Ritzau Scanpix

10. 10. 2023 - kl. 16:28
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

I denne uge holder regeringen sættemøder med Folketingets partier. Her skal der forhandles om den 500 millioner kroner store forhandlingsreserve, som regeringen har afsat ovenpå sit finanslovsudspil.

– Vi starter i dag forhandlingerne om finansloven med Folketingets partier, og jeg håber selvfølgelig, at rigtig mange partier vil være med til at tage ansvar for Danmark. Vi har i de seneste år haft en corona-finanslov og en inflations-finanslov. I år er der mulighed for at løsne livremmen en lille smule inden for en ansvarlig økonomisk ramme, lød det fra finansminister Nicolai Wammen (S) tirsdag på et doorstep for pressen.