Klima
Skole
Transport

Set & Sket: International pris for klimasamarbejde

ProjectZero vinder pris, Varde hjælper veteraner, og Odense laver bilfri zoner ved flere skoler. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Rick Sporrer, President of the North America Region i Danfoss, modtog prisen på vegne af ProjectZero. Pressefoto

11. 10. 2023 - kl. 09:37
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Hæder for at samarbejde mod 0

Siden 2007 har Sønderborg Kommune, virksomhederne, borgerne, forsyningsselskaberne og institutionerne i Sønderborgområdet arbejdet sammen i det offentligt-private partnerskab ProjectZero for at gøre kommunens energisystem CO2-neutralt i 2029.

Nu er partnerskabet blevet belønnet med World Economic Forums (WEF) udmærkelse for offentligt-private samarbejder i byer. Det er sket i konkurrence med flere end 50 deltagere fra hele verden.