Skole
Frisættelse
KL

To ord er vigtige for KL ovenpå regeringens folkeskoleudspil: Tid og tålmodighed

KL ser gode takter i regeringens nye folkeskoleudspil og komplimenterer særlig frisættelsen og de praktiske tiltag. Men det er samtidig vigtigt, at man er tålmodig og tager sig tid til at implementere det korrekt, lyder det fra udvalgsformand Thomas Gyldal Petersen (S).

Thomas Gyldal Petersen (S), formand for KL's børne- og undervisningsudvalg, er positivt stemt overfor regeringens folkeskoleudspil, der ifølge ham kræver tålmodighed og tid til at implementere. Foto: Herlev Kommune

11. 10. 2023 - kl. 13:00
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Onsdag kunne regeringen præsentere sit nye folkeskoleudspil, der blandt andet rummer en frisættelse af folkeskolerne, der også skal blive mere praktisk orienteret.

Fra KL’s side ser man optimistisk på det nye udspil, hvor kommunale ønsker i høj grad ser ud til at blive opfyldt.