Digitalisering

Kommunalt samarbejde om IT-system har en flersidet gevinst

Køge Kommune har sammen med 10 andre kommuner landet en stor kontrakt om nyt løn- og personalesystem. Ved at være flere kommuner kan man trække på hinandens kompetencer og i højere stille krav til leverandøren, siger kultur- og økonomidirektør.

Ved at være 11 kommuner sammen om et nyt løn- og personalesystem er der god mulighed for at udvikle kompetencer og lære af hinanden, mener Køge Kommune. Foto: Colourbox

13. 10. 2023 - kl. 12:30
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

11 sjællandske kommuner, heriblandt Køge, har indgået en kontrakt med KMD om et nyt løn- og personalesystem for 876,5 millioner kroner, der løber over en 11-årig periode.

De 11 kommuner er en del af Digitaliseringsforeningen Sjælland, DIGIT.