Dagtilbud
Børn
Ledelse

Kommuner har sat fokus på god ledelse efter kritisk kvalitetsundersøgelse

Kvaliteten af det pædagogiske læringsmiljø i daginstitutioner viste sig i maj at være dårligere, end mange troede. Men de haltende resultater har i kommunerne været en god anledning til at sætte skarpt fokus på at hæve kvaliteten.

Foto: Colourbox

25. 10. 2023 - kl. 06:16
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Det kastede mange reaktioner af sig, da Vive og Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) i foråret præsenterede en rapport, der konkluderede, at 38 procent af landets dagtilbud til børn i 0-2-årsalderen har utilstrækkelig kvalitet.

Men selvom resultaterne var skidt læsning, er de her fem måneder senere mange steder blevet en løftestang for at sætte et skarpere fokus på kvalitet i daginstitutionerne.