Skole
Ældre

Skoleelever sendes på plejehjem og uddannes til fremtidens udfordringer

Gennem et nyt erhvervsfokuseret koncept kommer skoleklasserne i Varde Kommune til at opleve velfærds- og sundhedsområdet på nærmeste hold, når de gennem hele deres folkeskoletid kommer ud i praksisnære undervisningsforløb på plejecentre og sosu-uddannelser.

25. 10. 2023 - kl. 05:18
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Færre hænder i sundhedsfagene og flere ældre. Det er en velkendt problematik, som Varde Kommune nu tager bestik af.

Sammen med erhvervsforeningen ProVarde og Varde Ungdomsskole sætter kommunen nu ind med det erhvervsfokuserede koncept Health Care Academy. Det sender blandt andet skoleklasser ud på plejecentre og sosu-uddannelser for at snuse til fagene på tæt hold.