Velfærd
Demografi
Rekruttering

Velfærdschefer: Vi befinder os i en tillidskrise

Det er hård kost for kommuner og medarbejdere at navigere i besparelser, mens politikere fra Christiansborg kritiserer kommunernes gøren og laden. Det siger Jakob Bigum Lundberg, formand for Kommunale Velfærdschefer, hvis medlemmer mener, at velfærdssamfundet er i krise.

26. 10. 2023 - kl. 07:03
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

To ud af tre velfærdschefer mener, at velfærdssamfundet er i krise.

Det svarer de i en ny undersøgelse fra foreningen Kommunale Velfærdschefer.

Det bør tages alvorligt, mener formand for foreningen Jakob Bigum Lundberg, der også er direktør i Næstved.

– Resultatet fortæller mig, at det er alvorligt. Vi er jo embedsmænd og ikke sådan nogen, der har lyst til at dramatisere tingene unødigt. Så når to ud af tre af mine kolleger landet over siger, at nu er vi altså i en krise, så tænker jeg, at det skal tages alvorligt, siger han til Danske Kommuner.