Energi
Klima
Landdistrikter

Tønder kæmper for at undgå testcenter for kæmpevindmøller

Tønder Kommune har onsdag haft foretræde for Folketingets udvalg for landdistrikter og øer. Et område i kommunen er nemlig i spil til et muligt testcenter for store vindmøller. Men det vil ødelægge den kulturhistoriske og miljøbeskyttende værdi i området, lyder det fra borgmesteren.

– Det er ikke fordi, vi ikke vil have vedvarende energi her. Men man kan ikke sammenligne en vindmølle og en testvindmølle, siger Tønders borgmester Jørgen Popp Petersen (Slesvigsk Parti). Foto: Colourbox

26. 10. 2023 - kl. 14:20
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

– Vi meget bekymret for, at man kigger på vores marskområde til de her testcentre.

Sådan lyder det fra Tønders borgmester Jørgen Popp Petersen (Slesvigsk Parti), efter at kommunen onsdag havde foretræde for udvalget for landdistrikter og øer i Folketinget.