5 resultater

Kommunerne kom i centrum, da regeringen præsenterede sine planer for finansloven

Finanslov

Regeringens økonomiske indsprøjtning på 650 millioner kroner til kommunerne, som lige nu kæmper med budgetter og besparelser, var i fokus på pressemødet, da regeringen torsdag præsenterede sit finanslovsudspil. De ekstra millioner redder ikke alt, erkender regeringen.

Kravene til cirkulær økonomi er kun blevet større: Derfor får forening nyt navn

Miljø
Affald & genbrug

Den 1. september skifter Dansk Affaldsforening navn til Brancheforeningen Cirkulær. Det skyldes, at cirkulær økonomi er meget mere end affaldshåndtering – og at forventninger til kommunernes rolle i omstillingen er tårnhøje. Det afspejler det nye navn.

Staten vil spare 400 millioner på administration: Det er absolut ikke meget, siger ekspert

Finanslov

Af regeringens udspil til finanslov fremgår det, at staten skal spare 400 millioner kroner på administration hvert år i årene 2024-2027. Det er ikke meget, men det er mere end blot en symbolsk handling, vurderer professor i økonomistyring.

Kommunaldirektør på plads, mens tidligere borgmester vil til EU: Her er ugens navnenyt

Navne

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Overblik: Regeringen præsenterede finanslovsforslag uden store overraskelser

Landdistrikter
Uddannelse

Tirsdag kunne regeringen præsentere sit forslag til en finanslov for 2024. Det byder blandt andet på allerede kendte tiltag såsom et milliardløft til kommunerne og regionerne samt penge til svage elever og landdistrikter.