Finanslov

Kommunerne kom i centrum, da regeringen præsenterede sine planer for finansloven

Regeringens økonomiske indsprøjtning på 650 millioner kroner til kommunerne, som lige nu kæmper med budgetter og besparelser, var i fokus på pressemødet, da regeringen torsdag præsenterede sit finanslovsudspil. De ekstra millioner redder ikke alt, erkender regeringen.

Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

01. 09. 2023 - kl. 11:15
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Finansministeren sagde det flere gange. Dansk økonomi er bomstærk og bundsolid.

Da regeringen torsdag præsenterede sit udspil til en finanslov var det dét økonomiske bagtæppe, finansminister Nicolai Wammen (S), og han fremhævede også, at den faldende inflation og det stadigt større økonomiske råderum giver mulighed for at investere i fremtidens vækst og velfærd.