Miljø
Affald & genbrug

Kravene til cirkulær økonomi er kun blevet større: Derfor får forening nyt navn

Den 1. september skifter Dansk Affaldsforening navn til Brancheforeningen Cirkulær. Det skyldes, at cirkulær økonomi er meget mere end affaldshåndtering – og at forventninger til kommunernes rolle i omstillingen er tårnhøje. Det afspejler det nye navn.

01. 09. 2023 - kl. 11:14
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Danmark står midt i en grøn omstilling, og det kræver, at vores ressourcer bliver udnyttet så effektivt og bæredygtigt som muligt. Danmark skal med andre ord omstilles til cirkulær økonomi.

Men cirkulær økonomi er meget mere end affaldssortering – og håndtering – og det stiller nye og anderledes krav til den kommunale affaldssektor. Derfor skifter Dansk Affaldsforening navn og bliver til Brancheforeningen Cirkulær.