Beskæftigelse
Forskning
Udsatte

Nyt projekt peger på, hvordan udsatte ledige kommer i job, når jobcentrene er fortid

Med udsigt til at jobcentrene lukker, er der behov for fokus på at fastholde den aktive beskæftigelsesindsats. Resultaterne af et forskningsprojekt i Roskilde kan være en del af den fremtidige jobformidling. Men de er ikke perfekte.

Foto: Hung Tien Vu

Et nyt beskæftigelsesprojekt har kørt i tre spor, der til sammen har skabt nogle resultater, der kan får udsatte ledige i job. Foto: Colourbox

06. 09. 2023 - kl. 09:40
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

I årenes løb er kritikken haglet ned over landets jobcentre, når det, der synes som umenneskelig sagsbehandling har trukket overskrifter.

Under folketingsvalgkampen sidste efterår fulgte debatten om jobcentrene også, og da Socialdemokratiet, Venstre og Moderaterne præsenterede Danmarks nye regering i december, slog regeringen i sit regeringsgrundlag fast, at jobcentrene skulle være fortid.