Affald & genbrug
Handicap

Set & Sket: Slut med storskrald

Storskrald dur ikke, solceller på taget og nemmere adgang til naturen. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Foto: Københavns Kommune

06. 09. 2023 - kl. 10:25
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Storskrald er svært at forstå

En ny ordning, der gør op med begrebet storskrald, skal sikre, at mere bliver genanvendt. Det er tanken i Københavns Kommune, der nu erstatter storskrald med to nye kategorier – stort indbo og indendørs træ.

Mange københavnere har brugt storskraldsordningen, hvor man kan stille stort affald i gården eller på fortovet foran sit hus. Men rigtig mange ved ikke, hvordan det store affald skal sorteres. Det skriver Københavns Kommune i en pressemeddelelse.