Skole
Børn
Unge

Odense i brev til minister: Folkeskolen er i ulige konkurrence med frie grundskoler

Færre eksaminer skal modvirke mistrivsel, mens en ny fordeling af tilskud til de frie grundskoler skal få færre til at fravælge folkeskolen, lyder det i et åbent brev fra Odense Kommune til undervisningsminister Mattias Tesfaye (S).

En differentieret koblingsprocent skal ifølge børn- og ungerådmand i Odense Kommune, Susanne Crawley (R), få færre til at fravælge folkeskolen. Foto: Colourbox

08. 09. 2023 - kl. 10:46
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Der skal national handling til på nogle helt konkrete punkter, hvis folkeskolen skal løftes.

Sådan er budskabet i et åbent brev som børn- og ungeudvalget i Odense Kommune i sidste uge sendte til undervisningsminister Mattias Tesfaye (S) og Folketinget børne- og undervisningsudvalg.