Folketinget
Økonomi
Velfærd

Finansminister: Der kan være flere penge på vej til kommunerne

På den korte bane kan der være penge til velfærd i de 500 millioner i finanslovens forhandlingsreserve. På længere sigt melder finansminister Nicolai Wammen (S) ud, at der vil være store investeringer i velfærd frem mod 2030.

Foto: Morten Fauerby/Finansministeriet

11. 09. 2023 - kl. 12:12
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Selvom regeringen for nylig har afsat 650 millioner kroner ekstra til et løft af den kommunale service, har borgmestre landet over den seneste uge krævet flere penge til de slunkne kommunekasser for at kunne levere ordentlig velfærd.

Og måske bliver deres bønner hørt. For mens finansminister Nicolai Wammen (S) fortsat snakker skattelettelser, selvom mange borgmestre har plæderet for at droppe dem, åbner han også for flere velfærdskroner til fremtiden.