Ledelse

Stort potentiale i samarbejde om lederuddannelse

12. 09. 2023 - kl. 10:10
Tekst af Admin User, umbraco@cabana.dk

VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd har gennemført et eftersyn af de offentlige lederuddannelser på master-, diplom- og akademiniveau. I kommunernes udviklingscenter vækker resultaterne bekymring. Men hvad siger to garvede kommunaldirektører til resultaterne ud fra et arbejdsgiversynspunkt, og hvordan arbejder de med strategisk kompetenceudvikling?

Inden resultater og synspunkter – lidt baggrund om de offentlige lederuddannelser, som årligt har ca. 3000 studerende. Lederuddannelse bidrager til øget lederidentitet og giver et teoretisk afsæt og et sprog for ledelse.