Byråd

Fuld enighed om stor skattestigning på Frederiksberg

Næste år må frederiksbergborgerne til lommerne for, at økonomien kan hænge sammen. Borgmester Michael Vindfeldt (S) erkender, at det efter alt at dømme kommer til at gå ud over alle andre kommuner.

Foto: Frederiksberg Kommune

13. 09. 2023 - kl. 12:24
Tekst af Mads Brandsen

En enig kommunalbestyrelse på Frederiksberg – Socialdemokratiet, Konservative, Enhedslisten, Radikale Venstre, Venstre, SF og løsgængeren Helle Sjelle – er nået til enighed om et budget for 2024, der rummer store besparelser og en stor skattestigning på 1,1 procent. Partierne er dog samtidig enige om at sænke skatten igen med 0,1 procent fra 2026 og frem til og med 2029.

Der er således lagt op til borgfred om kommuneskatten, der traditionelt har været et ømfindtligt emne på Frederiksberg – og det huer da heller ikke Michael Vindfeldt (S), at kommunen samtidig med forringelser af servicen beder om flere af borgernes penge.