Lokaldemokrati
Velfærd

Statsministeren afviser spørgsmål om velfærdssamfundets sammenbrud: ”Det lokale demokrati er under pres”

Statsministeren er tavs om spørgsmål fra radikal ordfører, der vil vide, hvad Mette Frederiksen (S) mener om ”velfærdssamfundets sammenbrud”. – Jeg spørger, fordi velfærdskontrakten og det lokale demokrati er på spil, siger Lotte Rod (R).

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

14. 09. 2023 - kl. 10:07
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Den seneste tid har finansminister Nicolai Wammen (S) været meget i vælten for at forsvareregeringens økonomiske dispositioner.

Borgmestre landet over har brokket sig over, at der ikke er nok penge til velfærden ude i kommunerne, og mange har undret sig over, at regeringen lancerer skattelettelser, når økonomien i kommunekasserne en slunken.