Byråd

Der skulle en ny partiformand til, før Bjarne atter drømte om Christiansborg

Bjarne Hartung Kirkegaard (KD) har været i lokalpolitik på Bornholm gennem 37 år. Han har set sit parti i både medgang og modgang. Han var selv ved at give slip på sin drøm om Christiansborg, men så mindede Kristendemokraternes nye landsformand ham om det.

Foto: Semko Balcerski

18. 09. 2023 - kl. 10:09
Tekst af Ditte-Marie de Seréne d’Acqueria

Da Kristendemokraternes forhenværende landsformand Marianne Karlsmose efter sidste folketingsvalg opfordrede partiet til at opgive drømmen om Christiansborg og i stedet fremover fokusere på kommunal- og regionalpolitik, studsede Bjarne Hartung Kirkegaard (KD) ikke yderligere over udmeldingen.

– Jeg ved, hvad jeg er valgt på, så jeg holdt snuden i sporet. Men så kom Jeppe Hedaa. Han er erhvervsmand og en ledertype, der har erfaringer med sig. Han er et friskt pust. Lad ham gøre et forsøg, så skal vi nok bakke ham op. Hvis der er nogen, der kan få noget op at køre på landsplan, så er det Jeppe og hans folk, siger Bjarne Hartung Kirkegaard.