5 resultater

”Vi har brug for nogle kiropraktorvrid for at tæmme de vilde problemer”

Navne
Velfærd

Danmarks nye tænketank INVI kommer næppe til at løse alle de vilde problemer, vi har i samfundet. Håbet er at flytte den politiske tænkning og tilgangen til problemer, siger stifter Sigge Winther Nielsen.

Borgmester ude af budgetforlig: Flertallets parkerings-planer møder nu hård kritik

Økonomi
Budget

Et smalt flertal anført af Socialdemokratiet vil hive millioner ind på betalingsparkering i Helsingør, hvilket fik de borgerlige partier til at forlade budgetforhandlingerne. Ifølge FDM lugter det af, at betalingen indføres alene for at tjene penge, hvilket er ulovligt.

KL: Vi spilder talent på grund af myter og normer, når køn afgør uddannelsesvalg

Arbejdsmarked
Ligestilling

Der er for stor kønsmæssig skævhed i unge menneskers uddannelsesvalg, og det skyldes myter og normer, mener KL. Det er skidt for de unge og et problem for arbejdspladserne, der går glip af talent.

Foto: Colourbox

Ny Viden: Arbejdstiden blandt danske børnefamilier er højere end i de fleste vestlige EU-lande

Skole
Energi

Ny Viden handler i denne uge om arbejdstid, vedvarende energi og folkeskole. Har du tips til rapporter, analyser og forskningsresultater hører vi gerne fra dig på viden@kl.dk.

Nye grundskyldsskøn skaber forvirring: ”Vi aner ikke, hvad vi skal arbejde ud fra”

Skat
Budget
Økonomi

Med Skats nye skøn for kommunernes grundskyldsindtægter står flere kommuner pludselig til at miste millioner. Samtidig kan skønnene ændre sig, og det skaber usikkerhed om budgetlægningen. ”Utilfredsstillende arbejdsvilkår” og ”utidigt”, lyder det fra borgmestre.