Transport
Økonomi
Budget

Borgmester ude af budgetforlig: Flertallets parkerings-planer møder nu hård kritik

Et smalt flertal anført af Socialdemokratiet vil hive millioner ind på betalingsparkering i Helsingør, hvilket fik de borgerlige partier til at forlade budgetforhandlingerne. Ifølge FDM lugter det af, at betalingen indføres alene for at tjene penge, hvilket er ulovligt.

Foto: Colourbox

19. 09. 2023 - kl. 11:56
Tekst af Mads Brandsen

Det var helt klassisk kommunalpolitisk stridspunkt – nemlig betalingsparkering – der førte til, at det smallest mulige flertal i Helsingør Byråd fredag indgik en aftale om budgettet for 2024.

Borgmester Benedikte Kiær (K) og hendes borgerlige samarbejdspartnere er ikke med i aftalen. Det er i stedet Socialdemokratiet, SF, Enhedslisten, Radikale Venstre og løsgængeren Thomas Kok, der ved KV21 blev valgt for Konservative.