Skat
Økonomi

Nye grundskyldsskøn skaber forvirring: ”Vi aner ikke, hvad vi skal arbejde ud fra”

Med Skats nye skøn for kommunernes grundskyldsindtægter står flere kommuner pludselig til at miste millioner. Samtidig kan skønnene ændre sig, og det skaber usikkerhed om budgetlægningen. ”Utilfredsstillende arbejdsvilkår” og ”utidigt”, lyder det fra borgmestre.

Skats nye skøn for kommunernes grundskyldsindtægter betyder blandt andet, at Faaborg-Midtfyn står til at tabe millioner af kroner. Foto: Colourbox

19. 09. 2023 - kl. 10:17
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

– Jeg har aldrig oplevet noget lignende.

Sådan lyder meldingen fra Hans Stavnsager (S), borgmester i Faaborg-Midtfyn Kommune, ovenpå de nye skøn om grundskyldsindtægter, som Skat sendte ud til kommunerne i slutningen af august.