Ledelse
Navne

For ny ledelsesambassadør er fællesskab og formål nøgleord

Rikke Würtz, kommunaldirektør i Morsø Kommune, er én af tre nye ambassadører for offentlig ledelse. Hun tager selv udgangspunkt i fællesskab og formål, når hun leder sine medarbejdere, og vil gøre sit til at sikre den bedste opgavefordeling mellem kommuner, regioner og stat.

Rikke Würtz, kommunaldirektør i Morsø Kommune, er blevet offentlig ledelsesambassadør. Pressefoto

20. 09. 2023 - kl. 11:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

– Enten kommer du til at elske det, eller også er du væk på ingen tid.

Det fik Rikke Würtz at vide, da hun i 2016 blev kommunaldirektør i Morsø Kommune. Hun kom fra et privathospital, da hun omkring syv år tidligere var blevet kommunens social- og sundhedschef og havde en særlig interesse for det nære sundhedsvæsen med sig.