Velfærdsteknologi
Affald & genbrug

Set & Sket: Over en million nye træer

Mere end 1.100 fodboldbaner ny skov, nyt genbrugskoncept og nyt værktøj til offentlig-privat velfærdsinnovation. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Foto: Folkeskoven.dk

20. 09. 2023 - kl. 10:17
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Hedensted vil plante over en million træer

1.160 fodboldbaner med nyplantet skov. Det er Hedensted Kommunes målsætning frem mod 2030. For at nå målet har kommunen indgået et samarbejde med NGO’en Growing Trees Network og Naturplant. Growing Trees Network står for den administrative del af skovprojektet, og Naturplant står for de nødvendige tilladelser, design af skoven og selve plantningen af den nye skov – alt sammen i samarbejde med lodsejerne.

Hedensted Kommune beder derfor nu lokale borgere, særligt jordejere, om at komme med forslag til, hvor der kan plantes nye skove.