Folketinget
Social

Langt de fleste kommuner følger korrekt op på danmarkskort: Lad os droppe det, mener KL

85 af landets 98 kommuner har fulgt helt korrekt op på Ankestyrelsens danmarkskort over omgørelsesprocenter på socialområdet. Det får nu KL til at foreslå at droppe både kortet og de omstændelige krav til behandlingen af det.

Foto: Mads Brandsen/Danske Kommuner

21. 09. 2023 - kl. 11:55
Tekst af Mads Brandsen

Landets 98 kommuner har siden 2018 haft pligt til at behandle danmarkskortet over omgørelser på socialområdet politisk på et møde i kommunalbestyrelsen.

Det er sket i 85 af landets 98 kommuner uden anmærkninger fra Ankestyrelsen, skriver den i en pressemeddelelse på baggrund af en skærpet kontrolindsats.