Kriminalitet

Politiet advarer: Svindlere bestiller varer i kommuners navn

Midt- og Vestsjællands Politi advarer nu firmaer, der leverer varer til kommuner, om at være ekstra på vagt. Det sker efter flere sager i Køge Kommune, bekræfter kommunen.

Foto: Colourbox

21. 09. 2023 - kl. 11:34
Tekst af Mads Brandsen

En ny type svindel har set dagens lys, og det får nu Midt- og Vestsjællands Politi til at advare leverandører til kommunerne.

I flere tilfælde har ukendte svindlere bestilt alt fra cykler, vaskemaskiner og byggematerialer i kommuners navne. De har opgivet kommunens EAN-numre, som er offentligt tilgængelige, og fået leveret varerne ved en af kommunens ejendomme, hvor de har taget imod varerne og kørt væk med dem.