6 resultater

Regeringen stiller krav forud for forhandlinger om lønløft

Arbejdsmarked
Arbejdsmarkedspolitik
Overenskomst

Regeringen har syv krav med til trepartsforhandlinger om det ekstraordinære lønløft, regeringen vil give til udvalgte offentligt ansatte.

Norddjurs sætter navn på ny kommunaldirektør

Navne
Ledelse

49-årige Jonas Kroustrup bliver ny kommunaldirektør og skal stå i spidsen for Norddjurs Kommune og dens cirka 3.500 ansatte.

Kommunerne har sat ambitiøse klimamål frem mod 2030

Forurening
Klima

Kommunerne vil reducere udledningen af drivhusgasser med 76 procent i 2030. Det viser en ny analyse af 92 kommuners klimahandlingsplaner.

Budgetforlig sætter ældreområdet fri i Aarhus

Økonomi
Frisættelse

Bredt flertal bag budgetaftale i Aarhus, der blandt andet rummer en velfærdspulje, ambitioner om at være førende på kunstig intelligens og frisættelse af 10 plejehjem.

”Når vi taler om økonomi, ender det hele tit i ansvarets bermudatrekant”

Byråd
Navne

Kommunernes økonomiske udfordringer er ikke kun et udefrakommende vilkår. De udspringer også af politiske beslutninger, mener byrådsmedlem Stine Isaksen (ALT) fra Viborg.

Frustrerende faciliteter plager hjemmeplejen i Albertslund: ”Det her er vores virkelighed”

Velfærd
Økonomi

Mens regeringen taler om masser af penge i kassen og skattelettelser, arbejder hjemmeplejen i Albertslund hver dag i slidte og mangelfulde faciliteter. Danske Kommuner er taget på besøg med borgmester Steen Christiansen (S), der mener, at kernevelfærden fortjener bedre.