Byråd
Navne

”Når vi taler om økonomi, ender det hele tit i ansvarets bermudatrekant”

Kommunernes økonomiske udfordringer er ikke kun et udefrakommende vilkår. De udspringer også af politiske beslutninger, mener byrådsmedlem Stine Isaksen (ALT) fra Viborg.

Privatfoto

25. 09. 2023 - kl. 11:16
Tekst af Mads Brandsen

Der var med Stine Isaksens ord ikke meget at komme efter, da der forleden var budgetforhandlinger i Viborg, hvor hun ene kvinde repræsenterer Alternativet i byrådet.

Forinden havde hun sammen med de to andre enmands-partier i byrådet, SF og Enhedslisten, fremlagt deres eget budgetforslag, der indeholdt nye indtægter i form af øgede p-afgifter og en beskeden skattestigning. Derudover ville partierne droppe nogle anlægsprojekter og derved finde penge til folkeskolen, dagtilbud samt familie- og socialområdet.