Lokaldemokrati
Navne

Moderaterne har sikret sig 13 byrådsmedlemmer

Mandag eftermiddag kunne Moderaterne præsentere partiets 13 første byrødder. Dermed er partiet nu repræsenteret i ni af landets 98 kommuner.

Moderaternes nye kommunalbestyrelsesmedlemmer. Foto: Facebook/Pressefoto

26. 09. 2023 - kl. 11:04
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Med to år til kommunalvalg har Moderaterne taget hul på partiets kommunalpolitiske rejse. Mandag eftermiddag blev Moderaternes første 13 byrådsmedlemmer således præsenteret af partistifter Lars Løkke Rasmussen. Dermed er partiet nu repræsenteret i ni byråd landet over.

Ved præsentationen af de 13 kommunalpolitikere gjorde Lars Løkke Rasmussen klart, at han håber og tror, at de 13 vil få selskab af flere moderate kommunalpolitikere – både frem til kommunalvalget og efter. Lars Løkke Rasmussen ville dog ikke løfte sløret for partiets ambitioner ved kommunalvalget.