5 resultater

Budgetflertal i Solrød lægger udvalg sammen og sparer på vederlagene

Økonomi

Økonomien skal de kommende år genoprettes i Solrød, hvor partierne bag budgettet også indfører et lokalt skattestop.

Set & Sket: International hæder for borgerinddragelse

Borgerinddragelse
Arbejdsmarked

Borgerinddragelse batter, vild natur i erhvervsområde gavner, og nyt samarbejde hjælper både ledige og pressede sygeplejersker. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Aalborg går i tænketank for at hjælpe udsatte grønlændere

Udsatte

Antallet af udsatte grønlændere i Aalborg har i en årrække ligget stabilt. Tidligere på året blev en tænketank nedsat for at se på nye løsninger, mens kommunen i november tager på studietur til Nuuk for at drøfte problematikken med Grønlands Selvstyre.

Flere og flere mænd søger sosu-faget

Arbejdsmarked
Rekruttering
Uddannelse

Andelen af mænd, der uddanner sig til social- og sundhedshjælpere eller assistenter, er steget de seneste år. En positiv udvikling, mener KL, der gerne vil væk fra at tale om mande- og kvindefag.

KL efter styrelses kritik af ældreplejen: Massivt vokseværk i statens administration er det egentlige problem

KL
Økonomi

Tilsyn, bureaukrati og dokumentation er i høj grad en del af kommunernes hverdag, og senest fik Styrelsen for Patientsikkerheds tilsyn i ældreplejen massiv opmærksomhed i medierne. Men vi er nødt til at spørge os selv, om det er klog brug af de knappe ressourcer, lyder det fra KL’s administrerende direktør Kristian Vendelbo.