Udsatte

Aalborg går i tænketank for at hjælpe udsatte grønlændere

Antallet af udsatte grønlændere i Aalborg har i en årrække ligget stabilt. Tidligere på året blev en tænketank nedsat for at se på nye løsninger, mens kommunen i november tager på studietur til Nuuk for at drøfte problematikken med Grønlands Selvstyre.

Aalborg Kommune håber at få startet en dialog med Grønlands Selvstyre om fælles løsninger for udsatte borgere med grønlandsk baggrund. Foto: Hjemløsninger

27. 09. 2023 - kl. 08:45
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Aalborg Kommune har i år sat sig for at gå nye veje, når det kommer til at hjælpe udsatte grønlændere ud af udsathed.

Kommunen er den med næstflest grønlændere i Danmark sammenholdt med befolkningstallet, og siden 2015 har der boet omkring 1.430 grønlændere i Aalborg. En stor del af dem er dog udsatte og hjemløse, og antallet af hjemløse har været nogenlunde konstant i en længere årrække.