Sundhed
Ældre

Kommunale akutfunktioner får nye kvalitetsstandarder

Som første skridt i den nationale kvalitetsplan stilles der yderligere forpligtende krav til indsatsen i de kommunale akutfunktioner på tværs af landet. Samtidig styrkes kapaciteten for borgere med brug for akut sygepleje uden for sygehuset.

28. 09. 2023 - kl. 12:19
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Stadig flere behandles uden for sygehusene i det nære sundhedsvæsen, og nu skal en national kvalitetsplan, der består af forskellige kvalitetsstandarder, understøtte, at kvaliteten på tværs af kommunerne bliver mere ensartet.

De første kvalitetsstandarder er nu på plads og sætter rammerne for indsatsen i de kommunale akutfunktioner. Det skriver Indenrigs- og Sundhedsministeriet i en pressemeddelelse.