Sundhed
Navne
KL

Kommunale topfolk styrter frem på magtfuld sundhedsliste

KL’s formand Martin Damm (V) er strøget langt op på listen over magtens top 100 i sundhedsvæsnet. KL’s administrerende direktør Kristian Vendelbo rykker ligeledes frem, og det er udtryk for, at kommunerne for alvor har demonstreret deres rolle i sundhedsvæsnet, mener KL.

Foto: Jakob Carlsen/KL

29. 09. 2023 - kl. 12:15
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Landets indenrigs- og sundhedsminister Sophie Løhde (V) er nummer ét på listen over de 100 mest magtfulde mennesker i det danske sundhedsvæsen. Det fremgår af den liste, som Dagens Medicin hvert år offentliggør af magtens top 100 i sundhedsvæsnet.

Set med kommunale briller er der dog et par andre navne, der er værd at bide mærke i. KL’s formand Martin Damm (V) er nemlig strøget ind på en 14. plads og er således rykket markant frem i forhold til sidste års 31. plads. Ligeledes er KL’s administrerende direktør Kristian Vendelbo rykket frem fra en 25. plads sidste år til en 21. plads på dette års liste. En plads, han ovenikøbet deler med formanden for Danske Regioner, Anders Kühnau (S).